English  
 به وبسايت روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران خوش آمديد
   
 

اخبار دانشگاه


تاريخ خبر: 29/2/1389
دكتر غلامرضا كرد افشاري، با ارايه فرايند كاربر ارزشيابي به شيوه ميزگرد در درس اعمال يداوي و جراحي كوچك به عنوان برگزيده دانشگاهي معرفي شد


روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: برگزيده سومين جشنواره آموزشي شهيد مطهري، بحث اعمال يدواي و جراحي هاي كوچك را از جمله مباحث طب سنتي دانست كه بايد بتوان با دلايل كافي و منطقي از اقدامات آن دفاع كرد.


گالري عكس در سومين جشنواره آموزشي شهيد مطهري كه با حضور دكتر لاريجاني رييس دانشگاه، دكتر كشاورز معاون آموزشي، دكتر فتوحي معاون پژوهشي، دكتر بهادري رييس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، روساي دانشكده ها، حاج آقا غفاري معاون نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه و جمعي از اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه در 28 ارديبهشت ماه در تالار ابن سينا برگزار شد،  دكتر كرد افشاري با بيان توضحيات بيشتر در خصوص فرايند كاربرد ارزشيابي به شيوه ميزگرد در درس اعمال يدواي و جراحي هاي كوچك دانشجويان مقطع PhD طب سنتي گفت: درس اعمال يداوي و جراحي هاي صغير يكي از دروس اختصاصي كوريكولوم طب سنتي است كه دانشجويان علاوه بر آموزش مهارت انجام اعمالي مانند فصد و حجامت و ... بايد مباني تئوري آن شامل جايگاه و اهميت، دامنه كاربرد، احتياط هاي لازم و... را در به كارگيري هر كدام از آنها بدانند.
وي افزود: اين اقدامات يكي از بحث برانگيزترين بخشهاي طب سنتي است كه مخالفان و موافقان زيادي در بين جامعه پزشكي و ساير مردم دارد بنابراين دانشجويان اين دوره كه در آينده نقش هاي آموزشي، پژوهشي و درماني بيماران را خواهند داشت بايد بتوانند با دلايل كافي و منطقي از اين اقدامات دفاع كرده و مخاطبين را قانع نمايند و از انجام اقدامات نامناسب و بي رويه توسط خود يا ديگران جلوگيري كنند.
دكتر كرد افشاري برگزاري آزمون را يكي از مهمترين راههاي اطمينان از دستيابي به اهداف آموزشي  دانست و گفت: به واسطه آزمون معلم مي تواند از كسب مهارتها و توانايي هاي لازم توسط دانشجو آگاهي يافته و ضعفها و نواقص آموزشي را برطرف نمايد.
وي افزود: شيوه هاي رايج ارزيابي دروس تئوري اكثرا به صورت مكتوب و حاوي تعدادي سوال (MCQ,SAQ,…) است كه بيشتر دانش دانشجو را سنجيده و نمي توانند همه اهداف آموزشي به ويژه نگرش و مهارت هاي ذهني آنان را بيازمايند در حاليكه در ارزيابي دانشجويان postgraduate نيازمند ارزشيابي فرايندهاي عالي ذهني و سطوح بالاي حل مساله هستيم.
دكتر كرد افشاري با اعلام اينكه آزمون پاياني درس اعمال يداوي دانشجويان ترم 3 مقطع  PhD طب سنتي با استفاده از شيوه ميزگرد برگزار شد افزود: ابتدا سوالات مرتبط با اهداف آموزشي درس به صورت باز طراحي شد سپس دانشجويان بر اساس حروف الفبا به گروههاي 5 نفره تقسيم شدند و هر دانشجو با انتخاب يك شماره از سوالات موجود، سوال خود را انتخاب و به آن پاسخ داد؛ در نهايت اعضاي حاضر در اين ميزگرد پيرامون پاسخ ارايه شده به بحث و كنكاش مي پرداختند تا همه گروه قانع شوند.
وي با اشاره به نتايج و پيامدهاي اين فرايند افزود: با اجراي اين شيوه كه تلفيقي از ارزيابي مدرس، همكار و خودارزيابي است مي توان باعث ارتقاي كيفيت ارزشيابي شد. همچنين اكثر دانشجويان معتقد بودند كه با انجام اين بحثها خيلي از نكات مبهم درس را بهتر آموخته اند و مطالب درسي را مرور كرده اند كه در ساير روشهاي ارزيابي چنين چيزي امكان ندارد بنابراين پيشنهاد مي شود كه ازاين شيوه به عنوان ارزيابي formative چندين بار و در طول دوره استفاده شود.
دكتر كرد افشاري اجراي اين شيوه ارزيابي را باعث ايجاد انگيزه و افزايش رضايت دانشجويان در سطح دانشكده و دانشگاه دانست و گفت:  بحثهاي دقيق و علمي در مورد مباحث اين درس، منجر به گسترش منطقي اين شيوه هاي درماني، جلوگيري از سودجويي و استفاده بي رويه و بدون انديكاسيون اين شيوه ها در كشور خواهد شد.
گفتني است اين فرايند توسط دكتر غلامرضا كردافشاري و دكتر حوريه محمدي كناري از دانشكده طب سنتي ارايه شد./ز

نظرات كاربران:

:: سلام من هم چند سوال از آقاي دكتر افشار داشتم نميدونم چطوري با ايشان تماس بگيرم لطفا من را راهنمايي كنيد0
 رحيمي

:: من مي خواهم از دكتر وقت بگيرم،ولي نمي دانم به كجا زنگ بزنم يا بروم،لطفا راهنمايي كنيد
 بدون نام

:: سلام من ميخواستم چند سئوال از آقاي دكتر داشته باشم اما ارتباط با ايشان مشكل است لطفا راه حلي براي ما بيان كنيد
 نارسيس

:: چطور مي شود با آقاي دكتر تماس گرفت؟
 بدون نام

شما هم نظر خود را مطرح كنيد:
نام (اختياري):

 
   

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران